Wielki sukces Grand Openingu
Każdy kto zakłada nowy biznes wie, że ciężko przebić się ze swoim pomysłem spod gęsto utkanej sieci jaką stanowi konkurencja. Jeżeli jednak wyśnioną firmę uda się już otworzyć to warto zadbać o to, by została zapamiętana jak najlepiej i to już na samym początku! Dlatego niemal powinnością jest zaaranżowanie świetnego grand openingu. Jak stworzyć event, po którym dobre informacje o firmie prędko się rozejdą?
Marketing kluczem do sukcesu
Przede wszystkim trzeba zapamiętać, że choćby event był zaaranżowany z niezwykłym polotem, to o jego sukcesie nie będzie można mówić bez uczestników eventu. Oni z kolei przybędą na otwarcie tylko wtedy, gdy się o nim wcześniej dowiedzą i właśnie dlatego powiadomienie potencjalnych gości należy powierzyć marketerom. Specjaliści w swoich komunikatach dotrą do osób docelowych i wykorzystają ciekawe formy poinformowania ich o planowanym otwarciu. Należy zaufać wiedzy profesjonalistów, ale to nie oznacza, że nie trzeba mieć ogólnego rozeznania w temacie dobrze zorganizowanej kampanii. Całe szczęście, że nie jest to bardzo skomplikowane, bo zawiera tylko cztery główne elementy: dokładną datę, godzinę i miejsce otwarcia oraz przyciągający slogan, który zachęci do przybycia. Pytanie brzmi: co będzie wystarczająco zachęcające dla potencjalnych odbiorców komunikatu?
Efektywna zachęta
W reklamie najlepiej byłoby powiadomić o ewentualnych konkursach i nagrodach lub obniżkach cen, bądź usług czekających na pierwsze przybyłe osoby. Warto zaplanować i zastosować taki zabieg, gdyż jest on niemal gwarancją przyciągnięcia wielu zainteresowanych. Oczywiście wszystko zależy od branży firmy, jednak profesjonaliści od marketingu z pewnością podpowiedzą jakie działania będą skuteczne w przypadku konkretnej kampanii. Dobrze jest uzmysłowić sobie, że to wcale nie musi wiązać się z wielkimi stratami przedsiębiorców – wystarczy ograniczyć listę zwycięzców do kilku czy kilkunastu osób. To wzbudzi w uczestnikach ducha rywalizacji i z pewnością zachęci większą rzeszę zainteresowanych do dotarcia na wielkie otwarcie biznesu – szczególnie wtedy, gdy gościem specjalnym będzie znana osoba, będąca ambasadorem marki.
Pierwsze wrażenie
Realiści zdają sobie sprawę z tego, że nie są w stanie usatysfakcjonować wszystkich, którzy zechcą odwiedzić ich przedsiębiorstwo podczas grand openingu. Nie oznacza to jednak, że nie mają starać się zadowolić dużego grona uczestników, którzy finalnie przyczynią się do niesienia dobrej wieści o firmie. Dlatego oprócz zorganizowania zniżek czy konkursów umożliwiających nielicznym wygranie ciekawych nagród warto zadbać o oprawę skutecznie tłumiącą niezadowolenie tych, którym nie poszczęściło się w konkursach.
W tym celu można zorganizować piknik z darmowymi przekąskami lub ustawić stoiska z przystawkami. Doskonałym pomysłem będzie też zaproszenie gości znanych w branży lub takich, którzy skutecznie podniosą rangę eventu. Co więcej można zorganizować atrakcyjne widowisko audiowizualne, performance przygotowany przez lokalną grupę artystyczną i wiele innych. Tak naprawdę wszystko zależy od branży, budżetu i wizji pomysłodawcy. Koniec końców tego rodzaju zadania nie są łatwe w wykonaniu, dlatego warto zostawić ich organizację osobom znającym się na rzeczy.
Wielkie otwarcie należałoby przygotować w myśl przysłowia: “jak cię widzą, tak cię piszą”. Najlepiej, gdyby wydarzenie było zorganizowane tak, by pozytywne wieści na jego temat rozchodziły się zarówno pocztą pantoflową, jak i w internecie. Dobrze zaaranżowane otwarcie jest połową przyszłych sukcesów przedsiębiorstwa, dlatego w zakresie jego realizacji najlepiej zaufać profesjonalistom z branży eventowej, którzy dzięki swojemu doświadczeniu i doskonałej znajomości rynku przygotują otwarcie, którego nie powstydziłyby się największe na świecie firmy.