Modne wydarzenia w stylu EKO

Modne wydarzenia w stylu EKO

Ekologia na dobre wpisała się w sposób działania wielu firm. Z roku na rok coraz więcej z nich w trakcie planowania swoich działań stara się, by były one zgodne z polityką CSR, a więc społeczną odpowiedzialnością biznesu. Uznanie zyskują także różnego rodzaju zielone eventy organizowane na świeżym powietrzu. Co sprawia, że cieszą się tak ogromnym powodzeniem?

Zielone eventy chcą łączyć nowoczesny biznes z ekologią, a ich głównym zadaniem jest promocja zdrowego stylu życia, w którym mieści się troska o środowisko naturalne. Organizowane są najczęściej w okresie wiosenno-letnim oraz wczesną jesienią, czyli wtedy kiedy na zewnątrz panują odpowiednie na to warunki atmosferyczne. Sprzyja to też frekwencji podczas imprezy oraz daje organizatorom możliwość rozbudowania oferty dostępnych atrakcji. Bowiem głównym celem takiego przedsięwzięcia jest to, by każdy, kto bierze w nim udział, świetnie się bawił i jednocześnie uczył się funkcjonowania w zgodzie z naturą.

Dla kogo?

Przygotowywane eko-eventy kierowane są głównie do pracowników firm i ich rodzin, ale również partnerów biznesowych. Uczestnicy dzięki nim mogą dowiedzieć się, w jaki sposób należy segregować śmieci, zastępować tworzywa sztuczne naturalnymi materiałami oraz ograniczać emisję spalin i gazów do atmosfery. Tego typu akcje sprawdzają się przede wszystkim w branży gastronomicznej, ponieważ to bardzo dobra okazja do edukowania w zakresie zdrowego gotowania, a także branża motoryzacyjna zachęcająca do skorzystania z jej eko-oferty. Co więcej w akcje na rzecz środowiska włączają się także przedstawiciele branży energetycznej, jak i marketingowej. Jest to nie tylko sposób na poszerzenie świadomości swoich klientów, ale także zwrócenie uwagi na odpowiedzialne podejście marki i jej wielkoobszarowe działanie.

Czym zaskoczyć?

Każda impreza pod chmurką powinna zostać zorganizowana z uwzględnieniem zasad ochrony środowiska. Posiłki oferowane uczestnikom powinny być przygotowywane na bazie naturalnych składników, a do ich konsumpcji wykorzystane mogą zostać jadalne naczynia, tak by w maksymalny sposób ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych i zmniejszyć produkcję śmieci. Atrybuty stosowane do organizacji gier i zabaw także powinny składać się z naturalnych materiałów. Ekologiczne eventy promują głównie obcowanie z naturą, dlatego świetnym pomysłem jest także krzewienie kultury fizycznej na świeżym powietrzu.

Dla małych i dużych

Wśród jednych z najpopularniejszych atrakcji największym zainteresowaniem cieszą się warsztaty organizowane dla dzieci i dorosłych, które przy okazji zabawy jednocześnie uczą i starają się wpoić odpowiednie proekologiczne przyzwyczajenia. Organizowane są różnego rodzaju quizy, gry i konkursy, a także zajęcia praktyczne, podczas których poznać można sekrety sztuki origami oraz zrobić własną ekologiczną biżuterię. Uczestnicy uczą się również w jaki sposób przygotowywać zdrowe i pyszne dania oraz “nadać kolejne życie” przedmiotom i ubraniom. Tym co łączy wszystkie dzieci, a dorosłym pozwala powrócić na chwilę do czasów dzieciństwa są gry planszowe, dlatego jest to często wykorzystywana forma rozrywki na tego typu wydarzeniach. Ciekawą formą są także organizowane pokazy mody ekologicznej, którym towarzyszą często zbiórki darów na rzecz domów dziecka czy schronisk dla zwierząt.

Celem eko-imprez jest przede wszystkim promowanie dbania o środowisko, jednak niosą one ze sobą także wiele pozytywnych efektów dla organizatora. Przede wszystkim budują dobry  wizerunek marki, co przekłada się na zaufanie i lojalność klientów. Firmy, które poza zyskiem i dobrem użytkowników, zwracają także uwagę na potrzeby środowiska zyskują zainteresowanie społeczności lokalnej i potencjalnych inwestorów. Zielone eventy są doskonałą okazją na integrację zespołu i zacieśnienie jego więzi poprzez dobrą zabawę i nietypowe doświadczenie. Zgrany team utożsamiający się ze swoją firmą staje się gwarancją jej sukcesu.

Idea organizacji tego typu spotkań jest naprawdę bardzo dobra. Pozostaje mieć jedynie nadzieje, że rosnąca popularność zdrowego stylu życia i propagujących go imprez nie stanie się jedynie okresową modą, ale na dobre zakorzeni się w świadomości społeczeństwa, a firmy nadal korzystały będą z łączenia nauki i rekreacji.