Czym są imprezy CSR?
Imprezy firmowe to nieodłączna część integracji pracowników w firmie. Zacieśniają więzy, pozwalają na poznanie osób z innych działów, przywiązują pracowników do przedsiębiorstwa oraz zdecydowanie wpływają na dobry nastrój. Jest jednak wiele sposobów na połączenie zabawy z działaniami wpływającymi na interes społeczny oraz poprawę wizerunku marki na rynku. Tak właśnie działają imprezy CSR – sprawdź jak je zorganizować.
Czym jest CSR?
Corporate Social Responsibility (CSR) to społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Na początku korzystały z niej tylko duże firmy, którym zależało na polepszeniu lub utrzymaniu dobrego wizerunku wśród konsumentów i całego otoczenia. W obecnych czasach jest to wspaniały sposób na integrację pracowników oraz przyczynienie się do rozwiązywania społecznych problemów nawet dla najmniejszych firm. Koncepcja CSR w Polsce dopiero zostaje odkrywana przez przedsiębiorstwa na większą skalę, jednak na zachodzie działania prospołeczne i prośrodowiskowe są na porządku dziennym. Warto szkolić pracowników w tymże zakresie i podejść do CSR-u na poważnie.
Jakie imprezy CSR można zorganizować?
Lista możliwych CSR-owych imprez jest bardzo długa. Tak naprawdę wszystko zależy od kreatywności i zaangażowania osoby odpowiedzialnej za organizację, liczebności zespołu oraz budżetu, który można na to przeznaczyć. Najważniejsze jest przeanalizowanie głównego celu przedsiębiorstwa. Dobrze jest, aby tematyka, którą specjalizuje się firma, pokrywała się z działaniami CSR-owymi, jednak nie jest to wymogiem. Takim sposobem przedsiębiorstwo, które zajmuje się produkcją kosmetyków dla dzieci może zorganizować imprezę integracyjną, podczas której zbierane będą pieniądze dla najbliższego domu dziecka. Firma budowlana może zdecydować się na stworzenie załogi, która wspólnie w ramach integracji wspomoże remont pobliskiej szkoły bądź szpitala, gdzie po wszystkim zorganizuje piknik z przekąskami. Warto także połączyć imprezę z nauką. Przykładem może być plenerowy konkurs pierwszej pomocy, gdzie pracownicy najpierw przejdą szkolenie z udzielania pomocy, a później wezmą udział w niezwykle rozbudowanym konkursie, gdzie będą musieli uratować poszkodowanych-wolontariuszy z wypadku. Niewiele trzeba, aby stworzyć niezapomnianą imprezę dla przedsiębiorstwa, która jednocześnie przyczyni się do zwiększenia społecznej odpowiedzialności.
Korzyści płynące z CSR
Imprezy, które przygotowane są zgodnie z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu mają bardzo długą listę korzyści. Najważniejszą z nich jest wspólne tworzenie dobra. Nic tak nie zbliża do siebie ludzi, jak wspólna pomoc innym oraz aktywne spędzanie czasu. Pracownicy, którzy pozostają w bliskich relacjach są zdecydowanie bardziej produktywni, a w firmie panuje większe zaufanie względem siebie. Przedsiębiorstwo posiada w tym wiele korzyści, gdyż zmotywowany pracownik, wykonuje stokroć lepszą pracę, a jego zadowolenie wzrasta. Poprawia to wizerunek firmy, jako miejsca pracy. Osoby, które słyszą pozytywne opinie od pracowników, dużo chętniej zdecydują się na aplikację do danego przedsiębiorstwa. Impreza może zostać także zrelacjonowana w social mediach marki, co znacząco wpłynie na jej odbiór przez społeczeństwo. Bardzo prawdopodobne, że klient słysząc, że dana firma wspiera lokalne schronisko dla bezdomnych zwierząt, dom dziecka bądź rodzinę w trudnej sytuacji materialnej, dużo chętniej zdecyduje się na zakup produktu bądź konkretnej usługi.
Coraz więcej firm decyduje się na wspieranie otoczenia i społeczności. Organizacja takiej imprezy nie jest wcale trudna. Istotne jest jednak przygotowanie odpowiedniej strategii oraz określenia korzyści, które powinny wyniknąć z organizacji takiego eventu. Imprezy CSR to zdecydowanie najlepszy rodzaj integracji wśród pracowników.