Znani artyści na evencie – wady i zalety

Znani artyści na evencie – wady i zalety

Rozpoznawalne gwiazdy telewizji i Internetu bardzo często pojawiają się na różnego rodzaju eventach promocyjnych, biorą również udział w lokalnych wydarzeniach kulturalnych. Obecność celebrytów zawsze przyciąga bowiem uwagę i jest doskonałą formą reklamy. Jakie są wady i zalety obecności znanych artystów na evencie?

Celebryci na evencie

Zapraszanie gwiazd od lat jest bardzo popularną praktyką pozwalającą zachęcić do wzięcia udziału w evencie wiele osób. Znane nazwisko aktora, piosenkarza czy youtubera widoczne na banerze promocyjnym zawsze przykuwa wzrok i wzbudza powszechne zainteresowanie. W związku z tym, rozpoznawalni celebryci niejednokrotnie stają się jednym z głównych punktów programu wydarzeń, takich jak pokazy mody, jubileuszowe gale czy uroczyste bankiety. Często artystów estrady zaprasza się również na eventy firmowe (zwłaszcza organizowane przez duże przedsiębiorstwa), akcje lojalnościowe oraz aukcje charytatywne. Jakie role mogą odegrać znane osoby w tego rodzaju wydarzeniach? Przede wszystkim konferansjerów i ekspertów (na przykład w przypadku prowadzenia paneli tematycznych dla publiczności).

Czy warto zapraszać znane osoby?

Obecność celebryty na evencie jest dobrym pomysłem – znana twarz  z pewnością sprawi, że dane wydarzenie zyska na popularności. Dla wielu osób wystąpienie znanego artysty może się stać ogromną motywacją do tego, by wziąć udział w wydarzeniu, a po jego zakończeniu zdobyć autograf lub wspólne zdjęcie. Poza tym, co bywa zauważalne w trakcie imprez firmowych, zaproszenie celebryty jest odbierane jako swego rodzaju nobilitacja i możliwość poprawienia wizerunku przedsiębiorstwa. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że zaproszenie sławnej osoby ma też swoje wady. Zwiększenie rozpoznawalności promowanej marki nie uda się, jeśli gość-celebryta przyćmi główny temat eventu. Ponadto, istnieje również ryzyko niedopasowania charakteru celebryty i jego stylu bycia do ogólnych założeń wydarzenia – dlatego też, przykładowo, nie warto nawiązywać współpracy z aktorem, który lata świetności ma już dawno za sobą, gdy planujemy event skierowany do młodych osób.

Przygotowanie do eventu z gwiazdami

Jeśli decydujemy się na zaproszenie gwiazdy musimy pamiętać o kilku kwestiach, aby uniknąć niepożądanych wpadek. Po pierwsze, znacznie wcześniej należy uzgodnić z menadżerem artysty wszelkie szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia, warunków związanych z zakwaterowaniem, a co równie ważne, wynagrodzenia. Po drugie, przed zaproszeniem celebryty warto przeprowadzić odpowiedni research, sprawdzić jakie były reakcje uczestników po innych eventach z jego udziałem. Nie wolno dodatkowo zapominać o przygotowaniu promocji w mediach społecznościowych i lokalnych.

Znani artyści na evencie są w stanie skutecznie zachęcić uczestników wydarzenia do zainteresowania się produktami danej marki lub skorzystania z promowanych usług. Ich obecność może wpłynąć na pozytywny odbiór danego brandu wśród szerokiej publiczności. Przygotowując event z gwiazdą zawsze trzeba jednak uważać na to, by sława celebryty nie przyćmiła nadrzędnych celów promocyjnych lub wizerunkowych organizatora.