Skuteczna logistyka roadshow
Marketing i PR to ciężki kawałek chleba, szczególnie jeśli chce się podejść do swojego zadania ambitnie. Jednym z najtrudniejszych, ale i najbardziej efektownych i przy okazji efektywnych sposobów na promocję firmy, marki czy nowego produktu jest roadshow. Na czym to polega i jak to ugryźć?
Co to jest roadshow?
Roadshow to seria spotkań w różnych miastach, której celem jest zainteresowanie odbiorców jakimś tematem. Może to być prezentacja nowego produktu, wprowadzenie na rynek nieznanej marki lub ogłoszenie nowej usługi. Najczęściej jest skierowana bezpośrednio do lokalnych dziennikarzy lub konsumentów, ale zdarza się również, że spotkania są otwarte, a grupa docelowa mniej sprecyzowana. Roadshow można określić jako swego rodzaju tournée przedsiębiorstwa, bo polega na organizowaniu podobnych do siebie spotkań w różnych miejscach.
Skuteczna logistyka roadshow
Przez to, że spotkanie odbywa się w kilku (czasem nawet w kilkunastu!) miejscach, w których firma często nie ma swojej filii, organizacja roadshow jest niezwykle trudnym zadaniem. Nie można też zapominać, że ma zaprezentować ją lub określony produkt jak najlepiej. Z tego względu, nie można sobie pozwolić na niedociągnięcia, opóźnienia czy “gorsze dni” albo uczenie się na błędach. W każdym miejscu przedsiębiorstwo ma tylko tę jedną szansę na przekonanie do siebie odbiorców, więc najlepiej jeśli organizacją całego przedsięwzięcia zajmuje się doświadczona agencja eventowa.
Jak zorganizować roadshow?
Skuteczna logistyka roadshow obejmuje wiele elementów, o które trzeba zadbać. Na początku konieczne jest znalezienie miejsca, odpowiedni jego wystrój oraz dobry plan – całe tournée przedsiębiorstwa powinno być dopięte na ostatni guzik jeszcze przed odwiedzeniem pierwszego miasta. Następnie trzeba przygotować wystąpienia, zaprosić gości, odpowiednio rozpromować całe wydarzenie. Na samym końcu trzeba dopieścić każdy szczegół – zorganizować upominki, rozpisać plan dnia, zatrudnić hostessy, zadbać o catering na przerwę kawową, obiadową i wiele, wiele innych.
Organizacja roadshow nie jest łatwa i wiele rzeczy może pójść nie tak, jak firma sobie wymarzyła. Jest jednak jednym z niewielu eventów, które pozwalają dotrzeć do tak szerokiego grona odbiorców i w przemyślany sposób zaprezentować siebie lub swój produkt. Może być też świetną okazją do nawiązania kontaktów biznesowych, zwiększenia bazy klientów oraz wzmocnienia swojej wiarygodności.