Organizacja eventu w centrum handlowym

Organizacja eventu w centrum handlowym

Wciąż rosnąca ilość centrów handlowych i organizowanych w nich wydarzeń wszelkiego typu świadczy o ich niemalejącej popularności. To miejsce, w którym ludzie często chcą odpocząć po pracy, niekoniecznie chodząc po sklepach i wydając fortunę. Szukają rozrywki w postaci różnego rodzaju eventów w centrum handlowym. Jak zorganizować coś takiego, by było skuteczne i przyciągnęło tłumy? Podpowiadamy w poniższym artykule.

Najważniejszy jest target

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić podczas organizacji jakiegokolwiek eventu na terenie galerii handlowej, jest określenie grupy docelowej danego centrum. W tym przypadku to nie my wybieramy swój target – to target narzuca nam pewne zasady, według których musimy działać. Tym samym jeśli w centrum handlowym są głównie sklepy luksusowe, trzeba skupić się na „wysokopółkowych” wydarzeniach dla osób, które stać na przyjście w takie miejsce. Wybór atrakcji, które zainteresują osoby średniozamożne, może być tutaj zgubny – mając świadomość występujących sklepów w galerii, tacy ludzie mogą czuć się z góry odstraszeni. Dlatego dopasowanie atrakcji do profilu odwiedzających klientów jest kluczowe, żeby całe przygotowywane wydarzenie miało sens. Główną zasadą, którą można się kierować podczas tworzenia eventu, jest rodzinność. Jej uniwersalność sprawia, że rozrywkę na evencie znajdzie zarówno rodzic, jak i dziecko. Najlepszym pomysłem w tej tematyce mogą być akcje i projekty edukacyjne, które zaangażują całe rodziny, przynosząc im zabawę i naukę jednocześnie. Elementem, który może podnieść rangę wydarzenia, jest wystąpienie celebryty. Jednak puste pokazanie się i rozdawanie autografów nic nie da – warto pomyśleć nad tym, by czynnie zaangażować gwiazdę np. w prowadzenie wydarzenia lub zasiadanie w jury.

Postaw na interakcję

Zarówno w handlu, jak i na wielu innych płaszczyznach życia codziennego bardzo ważne jest budowanie relacji. Dlatego warto zadbać o to, by na koniec eventu każdy uczestnik dostał drobny upominek, który sprawi, że poczuje się ważny i doceniony. Kolejnym elementem, który wpłynie na sukces wydarzenia w galerii handlowej, jest cykliczność. Jeśli będzie odbywać się co jakiś czas, każdy zauważy, że ma to jakiś cel. Przykładem mogą być warsztaty z malowania i rysunku dla najmłodszych. Jeśli będą odbywać się regularnie, przyniosą wiele korzyści, co jest kolejnym istotnym aspektem. Pokaż klientowi, dlaczego ma przyjść na Twój event. Uświadom mu, że „u nas jest lepiej, bo…”. Musisz przedstawić, co zyska dzięki uczestnictwu w wydarzeniu, a co może stracić, jeśli je ominie. Tym samym warsztaty z rysunku przyniosą galerii korzyść w postaci nowych klientów, dziecku uczestniczącemu nowe umiejętności, a rodzicom zadowolone dziecko.

Weź pod uwagę wszystkie aspekty

O udanej organizacji eventu możemy mówić wtedy, gdy na etapie tworzenia projektu zostały przeanalizowane wszelkie najważniejsze aspekty, w tym między innymi: cykle największej odwiedzalności centrum, efekty wcześniejszych akcji, odpowiednia informacja i narzędzia marketingowe wykorzystane do zareklamowania. Wpływ na zainteresowanie eventem ma także pogoda. Teoretycznie im gorsza będzie na zewnątrz, tym lepiej dla wydarzenia, bo chętniej spędzi się czas w ciepłym pomieszczeniu, jednak jakoś na ten event trzeba dotrzeć, a pogody niestety nie da się zamówić. Dlatego warto zadbać np. o zniżki w MPK dla osób biorących udział w wydarzeniu, ułatwienia komunikacyjne, które pozwolą dotrzeć do galerii każdemu, niezależnie od panujących warunków atmosferycznych.

Centrum handlowe jest prostym przepisem na sukces – jednak trzeba jeszcze wiedzieć, jakich składników dodatkowo użyć, by wszystko poszło zgodnie z planem. Dzięki dużemu zaangażowaniu osób, które mają wpływ na cały event w galerii, można zakładać, że wydarzenie rzeczywiście się uda. Wypróbuj nasze rady i przekonaj się sam!