Magia świąt w centrum handlowym
Galerie handlowe oprócz tego, że są miejscem dedykowanym osobom chcącym zrobić w jednym miejscu zakupy to pełnią także funkcję centrum, w którym bywać. Spotkania z przyjaciółmi, wyjścia do kina, na lunch lub kawę, a nawet meetingi biznesowe – wszystko to odbywa się coraz częściej w galeriach handlowych. W ostatnich latach na popularności zyskują także eventy w centrach i stają się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingu.
Dobra reklama
Taka forma promocji łączy w sobie liczne rodzaje komunikacji, które umiejętnie wykorzystane mogą podnieść poziom zainteresowania daną marką. Eventy przyciągają do centrów handlowych duże grono klientów, umożliwiając znaczną poprawę wyników sprzedaży. Odpowiednio zaplanowane wydarzenie daje szansę na wykreowanie konkretnego przekazu marketingowego, pozostającego we wspomnieniach odbiorcy.
Czas przedświątecznych zakupów to jeden z popularniejszych sezonów kuszących promocji. Galerie zachęcają do odwiedzenia stoisk np. z eko-produktami lub rękodziełami. W wielu z nich organizowane są Mikołajki lub inne formy atrakcji. Do wyboru pojawia się coraz szersza gama możliwych sposobów zaangażowania klienta w wydarzenia na terenie obiektu.
Jako, że Święta Bożego Narodzenia kojarzone są głównie z rodzinny, domowym ciepłem, duża część eventów adresowana jest do najmłodszych i ich rodziców. Tradycją stało się wykonywanie zdjęć z Mikołajem i jego orszakiem pośród specjalnej scenografii rodem z Laponii. Często spotkanie z nim urozmaicone jest rozdawaniem słodkich upominków przez jego pomocników. Sporo miejsc oferuje możliwość napisania listu zawierającego opis wymarzonych podarunków lub warsztaty wykonywania laurek i choinkowych ozdób pod nadzorem wspierających Śnieżynek. Rodzice z wdzięcznością pozostawią dzieci pod opieką pracowitych elfów na czas robienia zakupów.
Atrakcje na wesoło
Popularność zdobywają także przeróżne formy konkursów, w których nagrodą jest prezent spod świątecznego drzewka. Opcji jest mnóstwo: tor przeszkód pokonywany w stroju Mikołaja, wyścigi w wykonywaniu najdłuższego łańcucha choinkowego lub ugniataniu ciasta na korzenne ciastka lub pierniki, ciągnięcie sań na czas, a także quiz wiedzy o świątecznych zwyczajach. Co odważniejsze i jeszcze bardziej angażujące, dzieci mogą w zamian za podarunek wykonać ulubioną piosenkę, kolędę, zatańczyć lub powiedzieć wierszyk. Osoby dorosłe ucieszą się z pewnością z losowania prezentów spośród np. wrzuconych do urny paragonów otrzymanych po dokonanych wcześniej zakupach na terenie galerii.
Publiczność przyciągną spektakle lub występy o świątecznej tematyce z interaktywnymi przerywnikami. Co więcej, warto przemyśleć zaproszenie popularnej gwiazdy, która da mini koncert lub przeczyta którąś z pięknych bajek w tematyce Bożego Narodzenia. Wielbiciele mocniejszych wrażeń z chęcią obejrzą popisowy występ akrobacyjny śnieżynek na szczudłach lub Mikołajów-alpinistów wspinających się na dach obiektu.
Ideą Gwiazdki jest także dzielenie się z innymi, dlatego nie ma lepszego czasu na zorganizowanie charytatywnej aukcji lub innego projektu z zakresu CSR. Serca wielu osób są w tym okresie bardziej otwarte i hojne, istnieje więc realna szansa, że organizowana zbiórka pozwoli realnie pomóc np. potrzebującej osobie przy jednoczesnym budowaniu pozytywnego wizerunku galerii.
Czas przedświątecznych przygotowań sprzyja pozyskiwaniu nowych klientów oraz zwiększaniu zaufania i przywiązania stałych bywalców. Im większe grono uda się zaciekawić trwającymi w galerii eventami, tym większa szansa na efektywne zwiększenie zysków z ich zakupów. Ponadto umiejętnie przeprowadzone wydarzenie powoduje znaczny wzrost zainteresowania produktami i markami obecnymi w galerii.